LaRouche’s Spook _oVr Tow >~
of the Week %-29-¢2

Herbert Quinde, 30, aka Herb Kinney, Herb Strong, Herb
Goomi, Herb Kurtz, and David Feingold, is the security man
“in charge’” of rightwing, cult-leader Lyndon LaRouche’s
fortress at 33 Sutton Place.

Quinde, who claims to be a former supervisor with the
city’s Youth Services Agency, often functions as a spy for
LaRouche, contacting journalists and public figures under
false pretenses. His targets have included League for In-
dustrial Democracy director Arch Puddington; NBC Nightly
News, field producer Bob Windrem; Public Eve editors Chip
Berlet and Russ Bellant: Inquiry Magazine reporter Jonathan
Marshall; and freelance writer Dennis King, who has written
extensively about the LaRouche menace, its hidden agenda,
and the cult’s operations in previous issues of Qur Town.

[Photo courtesy of The Hartford Courant|

In May 1981, Windrem says he agreed to meet with Quinde,
who claimed to be ‘“‘Herb Kurtz’’, a freelance researcher’’ for
the Newark Star Ledger. ‘‘He was very nervous,’’ recalls
Windrem. ‘‘He seemed to be trying to find out if we planned
an expose on LaRouche.”” Windrem later identified Kurtz as
Quinde from the above campaign photograph of the
LaRouche aide, who ran for the Connecticut State Assembly
(5th District) in 1978, as the candidate of LaRouche’s US
Labor Party.

Impersonating reporters from various publications from
differing organizations is apparently a pervasive intelligence-
gathering technique of the LaRouchians. Last week, the
prestigous magazine, U.S. News & World Report, filed a $1.5
million, damage suit against the U.S. Labor Party, charging
that affiliates of the extreme rightwing organization had
impersonated the magazine’s White House reporter with two
of the magazine’s news sources. In addition, the magazine
also charged that a man posing as a reporter for U.S. News
questioned a staff member of the Senate Select Committee on
Ethics about two of its investigators.

The magazine is suing New Solidarity International Press
Service and Campaigner Publications, U.S. Labor Party-cult
communication organs. The suit seeks an injunction on the
grounds of trademark infringement, unfair competition, and
damage to the reputation of the magazine's White House
reporter, Sara Fritz. The suit asks for punitive and com-
pensatory damages of $750,000 for the magazine and the
reporter.

According to Manny Goldstein, head of the Jewish War
Veterans, he also received a call from someone impersonating
a Washington Post reporter, leaving a phone number, which
turned out to be at LaRouche’s Campaigner headquarters.
Our Town checked with the Post, and found that no one from
the newspaper had made any calls to Goldstein.



